Overlander

Geautomatiseerde broeikast maken.

Thu Apr 27, 2023 4:30 pm

Beste lezers,

Ik ben met een projectje bezig om een geautomatiseerde broeikast te maken (voor de fun) en heb een groot aantal onderdelen inmiddels binnen. Aangezien ik vast en zeker wel tegen wat problemen ga aanlopen in de toekomst, deel ik hier mijn project zodat men kan zien wat ik heb gedaan en mijn programmering (zodat er later makkelijk teruggekeken kan worden voor het opsporen van fouten). Wellicht lukt het allemaal zonder hulp, immers staat er al immens veel op internet aan voorbeelden en maak ik daar dankbaar gebruik van.

Ik heb geen haast, dus doe lekker rustig aan. Wat er allemaal exact in gaat komen heb ik nog niet definitief besloten, maar er kan veel. De tweede foto geeft een globale indruk van een paar onderdelen die gebruikt kunnen worden, maar er zijn nog meer pompen, lampen en etc. Voor zover ik nu weet, mis ik slechts nog een motor voor het automatiseren van het raampje.

Kas 1.JPG
Kas 1.JPG (152.68 KiB) Viewed 1975 times
Kas 2.JPG
Kas 2.JPG (177.98 KiB) Viewed 1975 times

PS: De kas staat in huis opgesteld zonder panelen zodat ik er makkelijk aan kan werken en niet weersafhankelijk ben op dit moment.

Return to “Nederlands”