-
SD Card Copier "Start"-knop blijft grijs [OPGELOST]
Ik wilde een SD-kaartje kopieren met de meegeleverde "SD Card Copier". De "Start"-knop blijft echter grijs zodat die niet functioneert. Een "update"- en "upgrade"-commando hielpen niet. Iemand een tip?
-
Re: SD Card Copier "Start"-knop blijft grijs
Had ik al geraadpleegd, maar geeft geen antwoord op m'n vraag, HOE ik een werkende "SD Card Copier" kan krijgen. Het handmatige proces, dat daar als 'second best'-optie wordt beschreven, gaat uit van een Windows-bak en die heb ik niet.
Zou het niet handig zijn om ons te vertellen wat je dan wel hebt?
-
Tsja, wat denk je, als ik een vraag op dit forum stel? Zou dat dan niet gewoon een Raspberry Pi met het RaspberryPi-besturingssysteem zijn?
N.b.: Ik heb de mogelijkheid "Laat me weten wanneer een antwoord is geplaatst" vanaf het begin aangevinkt staan, maar het werkt kennelijk niet.

Ik vergeef je je brute antwoord maar omdat je vermoedelijk geen idee hebt hoeveel RPI besturingssystemen er zijn.met het RaspberryPi-besturingssysteem zijn?
Ik werk ook niet met het besturingssysteem waar jij vermoedelijk mee werkt.
Maar als die knop grijs blijft selecteer je of de verkeerde bron of de verkeerde schijf om naar te kopiëren.
-
Volgens mij is er maar 1 RaspberryPi-besturingssysteem en dat is het aanbevolen besturingssysteem voor de Raspberry Pi. Je kunt vele besturingssystemen op een Raspberry Pi laten draaien (zoals dat voor MicroSoft's Windows) maar dat zijn geen RaspberryPi-besturingssystemen. Ik hoop dat je deze reactie niet "bruut" vind maar 'to the point'.
Zou kunnen. Neem aan dat het dan voor MicroSoft's Windows is.Ik werk ook niet met het besturingssysteem waar jij vermoedelijk mee werkt.
Ik heb ook m'n dag weleens niet en Engels is niet m'n moerstaal, maar 'Copy From Device' en 'Copy To Device' is niet zo moeilijk, vind ik. Wanneer ik slechts 1 Raspberry Pi heb aangesloten met daarin een kaartlezer met een leeg SD-kaartje, kan ik hooguit bron en bestemming omdraaien, toch?Maar als die knop grijs blijft selecteer je of de verkeerde bron of de verkeerde schijf om naar te kopiëren.
Hier hebben ze het al over 38 besturingssystemen:
https://webwereld.nl/how-to/software/38 ... i-3771563/
Bij RPI zelf zijn er al 8 beschikbaar.
https://www.raspberrypi.com/software/operating-systems/
En 5 jaar geleden waren er andere aanbevolen besturingssystemen voor een RPI als nu.
Bij mij draait alles b.v. zonder beeldscherm.
Maar om 'to the point' te gaan, je spreekt over een leeg kaartje, heb je die wel geformatteerd tot een formaat wat de RPI kan lezen?
https://webwereld.nl/how-to/software/38 ... i-3771563/
Bij RPI zelf zijn er al 8 beschikbaar.
https://www.raspberrypi.com/software/operating-systems/
En 5 jaar geleden waren er andere aanbevolen besturingssystemen voor een RPI als nu.
Bij mij draait alles b.v. zonder beeldscherm.
Maar om 'to the point' te gaan, je spreekt over een leeg kaartje, heb je die wel geformatteerd tot een formaat wat de RPI kan lezen?
-
Heb je al een ander kaartje geprobeerd?
-
Heb je al eens een andere card reader geprobeerd? Ik had ongeveer zo'n probleem en het bleek te liggen aan de card reader.
-
probeer eerst eens je kaartje te formatteren met imager.
Toevallig heb ik net een kopie gemaakt met de Card Copier, waarbij me opviel dat de startknop grijs bleef terwijl het leek dat ik bron en doel al geselecteerd had. Muis-druk op doel en de start-knop werd alsnog actief. Het zou dus zomaar zo simpel kunnen zijn.
-
En zo simpel bleek het dus. Bedankt!